På gång i våra lokal- och temaföreningar

Det händer mycket spännande i våra lokal- och temaföreningar. Här samlar vi ett urval av vad som är på gång. Sidan uppdateras regelbundet så kika gärna in lite titt som tätt så att du inte missar något roligt! Kontakta gärna föreningen direkt för att ta del av det senaste. Du hittar kontaktlistan här.

Lokalföreningen i Södertälje

Ta med familjen på ett lekfullt besök på Tom Tits Experiment

Lördagen den 28 september bär det av till Tom Tits Experiment, Sveriges största Science center. Lokalföreningen i Södertälje bjuder sina yngre medlemmar på inträdet. Medföljande barn över15 år och vuxna betalar endast 100 kronor per person.

Följ med du också! Vill du veta eller anmäla dig? Hör av dig till anmalan@astmastockholm.se. Mer information har redan skickats ut till föreningens medlemmar! Hoppas att vi ses där!

Foto: Tom Tits Experiment

Temaföreningen Oparfymerat

Snack- och stickcafé

Vi har ett snack- och stickcafé på Zoom, där vi just snackar mest, men en del presterar otroliga alster! Ämnena på ”snacket” kan vara allt från musik, samhällsfrågor, båtar, resor samt allt däremellan.

Spännande bokcirkel

Det var nu ungefär 4 år sedan vi startade en bokcirkel, där vi läser en överenskommen bok. På Zoom diskuterar vi sen upplevelsen om den ur våra mycket olika synvinklar. Ibland har inte alla hunnit läsa/lyssna på hela boken, men diskussionerna är intressanta, intensiva, roliga och givande.

Låter det intressant? Kontakta Jill Johansson internetforeningen@astmaoallergi.se.

Lokalföreningen Stockholm Sydost

Träffa föreningen på Haningedagen 14 september kl. 11-16

Föreningen har under många år deltagit på Haningedagen. Det gör de naturligtvis även i år också! Så bor du i Haninge eller Tyresö kom och leta reda på oss! Några från styrelsen kommer att finnas på plats så kom och säg hej du med eller om du vill vara med och hjälpa till en stund är du varmt välkommen!

Bild: Haninge kommun

Vi läser Elsa Beskow

Vår populära bokcirkel fortsätter under hösten. Vi startar med att läsa om författarinnan Elsa Beskow, som för övrigt firar 150 år i år. Vi börjar onsdagen den 18 september kl. 16.00 och håller till i vår lokal, Tillgänglighetsforum Nya Gatan 6, bredvid Nacka Forum. Är du intresserad? Kontakta vår cirkelledare Astrid Pettersson astrid.pettersson@mnd.su.se för mer information.

Kom och träffa oss i vår föreningslokal i höst!

Vi startar upp våra medlemsträffar i vår lokal, Nya gatan 6, i Nacka Forum 13.00-16.00. Första träffen sker den 26 september och därefter ses vi den 7 november. Innehållet i träffarna bestämmer deltagarna själva. Föreningen bjuder på eftermiddagsfika, ingen anmälan behövs, bara titta in!
Välkomna!

Bild: Google Maps

Lokalföreningen på Gotland

Familjebad – plask och lek

Tillsammans med Kopren Visby erbjuder vi ditt barn möjligheten att lära sig simma och få vattenvana. Vi håller till i Visby Rehabbassängen på fredagar mellan 17.00 – 18.00. För mer information kontakta Elisabet Olsson 070-3553 888.

Bild: Korpen Visby

Vattengymnastik både i Visby och Slite

Ledarledd vattengympa hålls i Visby Rehabbassängen tisdagar mellan 19.00 – 20.00.  Kontakta Elisabet Olsson 070-3553 888.

Vattengympa Slite Rehabbassängen lördagar mellan 13.00 – 14.00 samt 14.00 – 15.00. Med start den 9 september. Platser finns fortfarande. Kontakta Gunnar Nordin för mer information 070-661 02 70.

Vandra Gotland runt med oss!

Vandringar fortsätter, du som är intresserad kontakta Elisabet Olsson, kontaktinformation ovan, om du är intresserad så berättar vi mer om upplägget kring vandringstillfällena.

Lokalföreningen Stockholm med omnejd

Simskola från 4 års ålder – preliminär start 21 september

Simskola steg 1 med förälder i vattnet
Här övar man att hitta balansen i vattnet. Barnen flyter på mage och på rygg och lär sig lita på vattnets bärighet. När barnen är trygga i vattnet är det dags att börja ta sig fram i vattnet.

Plats: Kungsholmen Tid: åtta lördagar kl. 14

Bild: Adobe Stock (AI-genererad)

Simskolan arrangeras av Trampoolin simskolor. För mer info och medlemspris skicka ett mejl till hej@allergiforeningstockholm.se.

Onlinekurser i Yoga och medveten andning startar i början av oktober

Välkommen till Andrum i vardagen. Instruktör är Agneta Löthgren, certifierad yogalärare och terapeut. Vi jobbar med andningsövningar, gör ett kortare yogapass och avslutar med meditation och en stilla stund. Övningarna görs sittande på stol eller från lätt meditationsställning och du deltar efter dina egna förutsättningar. Inga förkunskaper krävs. Kurserna anordnas speciellt för föreningens medlemmar.

Lunchkurs på måndagar eller avslappnande kvällsyoga på tisdagar. Vi träffas under 10 tillfällen. Är du nyfiken och vill pröva på? Då är du varmt välkommen att delta under fem gånger till en lägre kursavgift.

Vill du veta mer skicka ett mejl till hej@allergiforeningstockholm.se.

Till toppen av sidan